Academicgenius

Jag skriver mest om film. Jag gillar film. Serier också, det är ballt. Jag är rolig ibland. Har inga husdjur. Läs om ni vill.

What if ants were evil?

Publicerad 2015-12-27 11:30:15 i Allmänt,

Okej det här är något jag har funderat på de senaste dagarna. Varför jag har funderat på detta är en fråga för min framtida psykolog. Men tänk om myror, de där små man trampade ihjäl (JESUS CHRIST FÖRLÅT, JAG GILLAR DJUR OKEJ) när man var liten, planerade att ta över världen.

Till att börja med så finns det, ursäkta språket, jävligt många myror i världen. Undersökningar, som jag inte tänker redovisa för dig, visar att det finns cirka 1-7 miljoner myror per människa på jordklotet. På engelska tror jag att termen man ska använda är quadrillions. Mothereffin quadrillion ants. Bara den siffran gör ju att det börjar klia lite här och var. Dock tänker jag nu redovisa varför de skulle vara ett så fruktansvärt hot.

Flygmyror. Det finns myror som kan flyga. De kan attackera ovanifrån utan att man kan se dem komma. Du ryser redan, jag vet. Dessutom är det bara de nya "prinsarna" och "kronprinsessorna" som flyger (lärde mig det nyss) och deras enda uppgift innan de blir vinglösa, är att para sig. För att sätta det i perspektiv så kan ni tjejer tänka er om alla horny boys på krogen fick vingar och kunde flyga iväg med er, kul va????? Nejmen seriöst, tur att de är snälla (flygmyrorna), annars vore det läskigt som fan.

Jaa det är läskigt med saker som flyger och kan attackera uppifrån, men de är ju iallafall inte så stark... SATAN DE ÄR BRUTALT STARKA!!! En myra kan bära upp till 50 gånger sin egen vikt (jag har en källa på det här..nånstans). Förstå om de gick ihop tillsammans för att sprida totalt kaos. Visst, de är små, men kommer du ihåg vad jag nämnde i början av texten? Delen som innehöll ordet QUADRILLIONS?? Så vi har alltså myror som kan flyga, och vi har myror som är äckligt starka, men de hade ju inte kunnat gjort så mycket skada annars? de bits ju inte? ELLEEEEERRR??

Du kanske har hört talas om bullet ants. De bits. Det är inte kul. De heter bullet ants just eftersom deras bett känns som freakin kulor. Inte kulor som man hade i sandlådan i lågstadiet, kulor från ett vapen! Efter att man har blivit biten, slutar det inte göra ont förrän efter 12-24 timmar. Har man otur och blir attackerad av flera stycken, kan man även bli paralyserad. Jag svettas bara av att skriva det här.

Så om vi hade haft otur i evolutionen hade vi kunnat möta en armé med små krigare som kan flyga, lyfta iväg din bebis, och bita dig så du skriker av smärta i ett dygn. Ändå finns det dem som leker med döden genom att trampa på myror och sätta eld på myrstackar.

Skänk en extra tanke till dem ni håller nära och kära ikväll. Om myror hade varit onda, så hade du förmodligen inte levt för att uppleva den kärleken du förhoppningsvis gör idag. Och snälla, reta inte upp myrstackarna (see what I did there?) något mer. Vi vill inte göra dem till fiender.

Insert epic catchphrase here

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Robin

Har inte kommit på något bra att skriva här. Jo en vits kanske? Bra idé. Hur mycket tjänar man på kryddfabriken? 100 kr i Timjan. När du har skrattat färdigt, kan du återgå till att läsa i bloggen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela