Academicgenius

Jag skriver mest om film. Jag gillar film. Serier också, det är ballt. Jag är rolig ibland. Har inga husdjur. Läs om ni vill.

Låt oss döda en fördom

Publicerad 2016-04-05 16:39:09 i Allmänt,

En av konsekvenserna av att gå en designinriktad linje på högskolan är att man får en hel del kvinnliga vänner, vare sig man vill det eller inte. Därför har jag hört många diskussioner om killar de senast två åren. Eftersom mina vänner ofta varit singlar, vilket ni hade förstått om ni kände dem hehe, så har många diskussioner även varit om tinder.

På tinder är det som en oskriven regel att man ska swajpa nej på killar som har tagit en bild på sin vältränade kropp. Det är här jag vill komma in i diskussionen och förvara mina brorsor från andra morsor. Jag hade gärna tagit mig själv som exempel, men min beachsatsning har ett planerat examensdatum om 12 år. Varför avskyr man män som tar bilder på sina vältränade kroppar?

Många menar att dessa gymkillar är flera saker;

  • Egocentriska
  • Utseendefixerade
  • Douchebags
  • Förmodligen jätteotrevliga
  • Sparkar på kattungar

Och det baseras då alltså endast på att de lägger ut en bild på sin bara kropp.

Det jag vill ha sagt är att en sån bild snarare utstrålar andra egenskaper;

  • Disciplin
  • Målmedvetenhet
  • Självförtroende
  • Stolthet

Dessa killar har förmodligen kämpat som djur med sina kroppar och vill kanske med dessa bilder visa hur stolta de är över vad de har åstadkommit. Se det som en konstnär som jobbat på en bild flera månader, eller kanske en arkitekt som äntligen har fått up sin första byggnad. Självklart ska man få visa upp det man har slitit hårt med i sitt liv och få vara stolt över att man lyckats?

Varför är då inställningen att det är fult att ta av sig kläder framför en kamera och visa upp? Man kan alltid titta på den så kallade jantelagen. Man får inte skryta eller försöka visa att man är bättre än någon annan. Jantelagen suger. Kan vi inte få bort den helt? #Jantelagensuger, så ut och sprid hashtagen på twitter nu.

Den dagen jag lyckas med ett projekt jag jobbat på i över ett år, kommer jag visa upp det på alla sociala medier, vare sig det är ett designprojekt eller ett sixpack, det kan ni räkna med.

 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-04-05 17:17:11

Men det är ju precis som fuckgirls som trycker upp tuttarna så högt att de kan slicka på dem. Typ ett desperat sätt att sälja ut sig och få ligga. Naket och sex går hand i hand, och poserar folk halvnakna är det inte konstigt att de får en stämpel på sig ju

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Robin

Har inte kommit på något bra att skriva här. Jo en vits kanske? Bra idé. Hur mycket tjänar man på kryddfabriken? 100 kr i Timjan. När du har skrattat färdigt, kan du återgå till att läsa i bloggen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela