Academicgenius

Jag skriver mest om film. Jag gillar film. Serier också, det är ballt. Jag är rolig ibland. Har inga husdjur. Läs om ni vill.

2015 - bra eller anus?

Publicerad 2016-01-02 23:10:00 i Allmänt,

Summering av 2015. Alla gör en sån. Tittade man på Facebook-flödet den 31 dec så bestod det till 86% av årssummeringar (Ja jag har gjort en empirisk undersökning som visar detta, nej du får inte se den). Vare sig det handlade om årets bästa filmer, året som gått i bilder, eller om det handlade om framskjutna bowlingplaceringar, så var det årssummeringar man skulle göra.

Jag gjorde ingen sån. Visste inte vilket ämne jag skulle summera direkt. Så här kommer en lista över årets... Ja läs och se. Om du nu är intresserad. Varför skulle du vara intresserad av vad jag tyckte om året? Fast om du ändå är här, på min blogg, så är du intresserad av vad jag har att säga, HAH, BUSTED!

Årets bästa serie

Den sista säsongen avslutades förvisso 2014, men jag såg färdigt den i år. Sons of mothereffin anarchy. Vilken grej. Vilket gäng. Man brydde sig om precis alla i detta superamerikanska motorcykelgäng. Jag trodde aldrig att jag skulle gilla en serie om knuttar (säger man så?), men det handlar verkligen inte om just motorcyklandet. Det handlar om hjärta, om familj. Sista scenen i filmen är en av de starkaste jag sett. Nu trampar jag på vissa ömma tår gissar jag, men den här serien slår Breaking Bad.

Årets låt

Vet inte varför jag tog den här rubriken. Som om man kommer ihåg alla bra låtar. Jag vet inte. Vi hade rookieperiod i år på skolan så house var ju jävligt aktuellt. Shots and Squats gick ju faktiskt inte att stå still till. Den får det bli.

Årets blogg

www.academicgenius.blogg.se

Årets plagg

Ja, jag gillar mode, skjut mig!!! Nej gör inte det. Anyway så köpte jag en rock i år. Varför har jag inte gjort det förut? Älskar min rock. Ska begravas i den. Japp. Jag tror inte att den här bloggen lockar modeälskare så jag tänker inte gå full modemode (det ska läsas modemöwd, läs det högt) och skriva ut märket och vart jag köpte den. Om någon undrar så hit me up on twitter (har inte ens twitter men).

Årets första

Första underkända uppgiften i högskolan. Min lärare hade kommenterat texten (som var bedrövlig) och avslutat med "Robin, vad har hänt?". I lol'd.

Första festivalen. Jag var i Smögen på en liten festival där Norlie & KKV, Hoffmaestro och Magnus Uggla uppträdde. Det var magiskt. 5 av 5 räkmackor.

Första gången jag var fadder. Det var sjukt kul! Vi hade asgrymma rookies och grymma fester! Kan dra ett roligt minne. Vi faddrar gav ut guldband till de rookies som gjorde något bra. Vi delade ut svarta band till de som misskötte sig. En rookie stod med en full öl, samtidigt som alla tänkte bege sig till nästa pub. Jag sa att det vore jävligt coolt om han svepte den. 5 sekunder senare var det klart och han fick ett välförtjänt svart band för att han accepterade alkoholhets.

Årets vits

Hur mycket tjänar man på kryddfabriken? 100 kr i Timjan.

Det här blev skitlångt, men du läser ju fortfarande så det är ju bra? Bring on 2016.

Insert epic catchphrase here

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Robin

Har inte kommit på något bra att skriva här. Jo en vits kanske? Bra idé. Hur mycket tjänar man på kryddfabriken? 100 kr i Timjan. När du har skrattat färdigt, kan du återgå till att läsa i bloggen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela